Ak potrebujete namontovať ťažné zariadenie ste stu správne.
Predaju a montáži ťažných zariadenáí sa venujeme už takmer 20 rokov.
Ťažné zariadenia montujeme v našej montážnej dielni v Bratislave. Montáž sa nevykonáva na počkanie, je potrebné sa vopred objednať. Objednacie termíny sú bežne 1-2 týždne.
Pre objednanie montáže si môžete zavolať, alebo si v našom konfigurátore vyberte vhodné ťažné zariadenia a elektroinštaláciu. V košíku si zvolíte pridať montáž a my sa Vám ozveme aby sme si dohodli termín. Ak si neviete rady, zavolajte na 0907 519 909 (Po - Pia 8:30 - 17:00).
Pred montážou ťažného zariadenia vyžadujeme zálohovú platbu 50 Eur, bankovým prevodom alebo v hotovosti na našej pobočke, táto záloha slúži na pokrytie nákladov v prípade zrušenia objednávky a je NEVRATNÁ.
Cena montáže - AKCIA!
|
Čas montážeČas montáže ťažného zariadenia je cca 2–3,5 hodiny, v závislosti od modelu automobilu a použitej elektroinštalácie. Odhadovaný čas máme napísaný na našej stránke pri každom ponúkanom ťažnom zariadení, aj pri každej elektroinštalácií. Tieto časy je potrebné spočítať. |
Montáž ťažného zariadenia sa vykonáva na zdviháku, z automobilu sa demontuje zadný nárazník a rozoberá sa vnútro kufra automobilu.
Tu vám namontujeme vaše ťažné zariadenie:
Ťažná zariadenie sa montuje do nosníkov automobillu, väčšinou sa kvôli tomu demontuje zadná výstuha nárazníku, ktorú potom nahrádza samotná konštrukcia ťažného zariadenia.
Elektroinštalácia sa pripája na signálne vodiče zadných svetiel, prípadne priamo na dátovú zberrnicu automobilu (v prípade typovej elektroinštalácie).
V dnešnej dobe rozmachu cyklistiky sa ťažné zariadenie veľmi často okrem ťahania prívesného vozíka používa aj na prevoz bicyklov, prípadne lyží alebo inej batožiny v prevozných boxoch, namontovaných na ťažných zariadeniach. Pri ťahaní vozíku väčšinou sledujeme hmotnosť celej ťahanej sústavy (vozík + náklad). V prípade nosiča bicyklov je potrebné sledovať maximálne možné zvislé zaťaženie ťažnej gule. Tento údaj je uvedený pri každom ťažnom zariadení v našej ponuke. Rôzne verzie ťažných zariadení môžu mať rôzne zvislé zaťaženie.
Maximálne zaťaženieHmotnosť prívesu s nákladom nesmie presiahnuť maximálnu hmotnosť prípojného vozidla uvedenú v technickom preukaze automobilu. |
Zvislé zaťaženieAk plánujete prevážať bicykle, hmotnosť bicyklov spolu s nosičom nesmie presiahnuť maximálne zvislé zaťaženie ťažného zariadenia. Rôzne verzie ťažných zariadení môžu mať rôzne zvislé zaťaženie. Tento údaj nájdete v popise každého ťažného zariadenia v našej ponuke. |
Ťažné zariadenie sa skladá zo samotnej ťažnej gule, z konektora (prípojky) a elektroinštalácie (elektronický modul medzi automobilom a konektorom). Je niekoľko verzií samotných ťažných gulí aj elektroinštalácií. V prípade, že si neviete vybrať, stačí nám zavolať a s výberom vám poradíme.
Skrutkové ťažné zariadenie je napevno pripojené k automobilu. Aj keď je samotný čap pripevnený skrutkou, ktorá umožňuje odmontovať čap, nemalo by sa to robiť. Samotné skrutky sú totižto utiahnuté momentovým kľúčom. Čap s ťažnou guľou nie je potrebné demontovať nikde v EU, skrutkový spoj sa považuje za pevný spoj. |
Výhody
|
Nevýhody
|
Toto ťažné zariadenie obsahuje rýchlospojku, tzv. bajonet, ktorý umožňuje čap s ťažnou guľou odmontovať aby nezavadzal a nekazil estetiku vozidla. Samotné nasadenie čapu a jeho demontáž je otázkou niekoľkých sekúnd. |
Výhody
|
Nevýhody
|
Existujú dva druhy bajonetov:
Horizontálny - čap sa zasúva smerom dopredu popod nárazník
auto s čapom
auto bez čapu
Vertikálny - čap sa zasúva smerom nahor poza nárazník
auto s čapom
auto bez čapu
Súčasťou ťažného zariadenia je aj príslušná elektroinštalácia s konektorom do ktorej sa pripája prívesný vozík, príves alebo nosič bicyklov. Existujú dva druhy pripájacích konektorov.
Pre oba konektory existujú redukcie. Čiže ak máte na automobile 13-pólový konektor, redukciou z neho urobíte 7-pólový. Ide to aj opačne, zo 7-pólového na 13-pólový, avšak takýto 13-pólový nebude mať signál pre spiatočku ani trvalý plus.
Elektroinštalácia je malý elektronický modul s kabelážou, ktorý zabezpečuje prenos signálov medzi automobilom a vozíkom alebo nosičom bicyklov. Je to zároveň aj bezpečnostný prvok, ktorý ochráni elektroniku automobilu v prípade skratu vo vozíku alebo iného problému.
Moderné automobily neumožňujú pripojiť svetlá vozíka priamo na zadné svetlá automobilu. V automobile sú dnes často LED svetlá a automobil sleduje spotrebu takýchto svetiel. Pri priamom pripojení svetiel vozíka, automobil automaticky hlási chybu zadných svetiel. Preto sa musí medzi automobil a vozík zapojiť špeciálny modul (elektroinštalácia). Bežne sa používajú dva druhy elektroinštalácií.
Tento typ je vhodný pre akýkoľvek automobil. Chráni elektroniku automobilu, ale samotný automobil nezistí keď do konektoru pripojíte vozík alebo nosič.
Pripája sa na komunikačnú zbernicu automobilu. Modul komunikuje s automobilom. V prípade pripojeného vozíku alebo nosiča, automobil nezapína parkovacie senzory pri cúvaní. Rovnako pri zapnutí zadného hmlového svetla sa toto rozsvieti len na vozíku a nie na automobile, aby neoslepovalo vodiča v spätnom zrkadle svietením na vozík.
Ak neviete ktorá elektroinštalácia je vhodná pre vaše vozdilo, radi vám poradíme.
Domontovávané ťažné zariadenie je príslušenstvo ktoré musí spĺňať bezpečnostné predpisy a je potrebné ho zapísať do technického preukazu vozidla. Môže byť použité len na ťahanie prívesov a prívesných vozíkov, alebo na nosenie nákladu použitím schválených nosičov.
Ťažné zariadenie je bezpečnostný diel a môže byť namontované len odborným servisom. Každá zmena popr. zmeny na ťažnom zariadení sú zakázané. Vedú vždy k strate platnosti prevádzkového povolenia.
V prípade, že ťaháte prívesný vozík alebo karavan, ťažná guľa by mala byť natretá plastickým mazivom (vazelína). Ak používate ťažné zariadenie na nosič bicyklov, guľa by mala byť utretá do sucha aby nosič na nej držal čo najpevnejšie.
Poznámka: cena montáže patí len v prípade kúpy ťažného zariadenia u nás. Ak si prinesiete vlastné ťažné zariadenie, cena sa môže líšiť. Navyše ho bez certifikátu namontovať nevieme.